Învaţă cum să nu scrii pe blog

De fapt obsesia naţională este „învaţă să scrii pe blog” şi „ce să scrii pe blog” ca să atragi cît mai mult atenţia. Şi apoi facem workshopuri în care toţi învaţăm să scriem la fel. Chestia asta cu ce să scrii ca să faci cît mai multă audienţă a început să devină obositoare. Presa anilor 2000+, intrată în era 2.0, exact în asta s-a transformat. Exclusiv, citeşte cum… şi aici poţi adăuga orice. Şi dacă îi iei pe toţi la rînd ajungi să citeşti aceeaşi treabă, dar toate sînt exclusive, şoc, senzaţional (DD să trăiască) şi toate cele. Îmi place să cred că blogul s-a născut din dorinţa de a oferi şi partea nevăzută a societăţii. Vocea care nu se auzea niciodată în presa tradiţională pînă aproape de sfîrşitul deceniului trecut. Autentică, zgomotoasă, de luat în seamă.

Publicitatea şi interesele obscure de grup care au îngenuncheat mass-media tradiţionale, inclusiv în spaţiul virtual, intră acum cu şi mai mult avînt în ceea ce se numeşte social-media. Cine vrea recunoaştere trebuie să înveţe „cum să scrie pe blog”, „ce să scrie pe blog”, „cum să-şi structureze conţinutul”, cum să nu mai fie el, ci să se transforme tot într-un fel de gazetă leşinată dornică să vîndă reclamă şi să obţină influenţă. Vorbim de target, poziţionare şi alţi termeni corporatişti, de parcă am ars-o întotdeauna în meeting-uri, workshop-uri, summit-uri sau alte bălării de genul ăsta.

Cînd se lansează ceva, toată lumea e desperado şi declară că e cea mai tare chestie de pe planetă sau din univers.

Cînd se dă o licoare gratis, toţi jură cu mîna pe inimă că e cea mai cea dintre toate. A doua zi reiau placa cu altă sticlă în mînă.

Apoi #refinanţăm.

Şi sub toată poleiala asta se duc dracului şi ultimele fărîme de autenticitate şi decenţă din noi.

Articol sponsorizat de Vodka Săniuţa.

P.S. Vin alegerile.

Comments

comments

7 Comments

  1. Unele chestii mi se par de bun simt. Avem multi ‘bloggeri’ care pun doar filmulete imbecile si se mira ca nu -i citeste nimeni. Sau fura continut de la alti. Asa ca niste sfaturi despre cum sa scrii, pica bine, de la ce gen de continut sa abordezi (in ideea de a fi original, sincer etc.) pana la punerea in pagina.

    In rest, mi se pare normal sa lasi omul sa fie el insusi.

  2. oamenilor li se spune zilnic ca au nevoie balsamul de par cu briliante, carti de selftraining care ii fac mai dastepti, toale noi, masini, periute de dinti ugradate, mantuire via charity, reviste, burghie, junkfood, machetute, chilori, kindle, masaje eroice sau nu etc… e de inteles deci ca producatorii/retailleri sa-i urmareasca acolo unde incearca sa se ascunda – in social media.

    din fericire exista si vor exista mereu oameni cu bloguri care pot trai impliniti si fara machetute, telescoape de apartament si L’oreal. don’t worry, be happy. 😀

  3. Eu consider ca blogul personal nu trebuie sa fie facut pentru audienta ci pentru a iti spune ideile, poti sa faci si un blog comercial daca doresti audienta si chiar bani, pe blogul personal scrii ceea ce simti si ceea ce vrei nu ceea ce “trebuie”

Comments are closed.