Să vindem alcool ciroticilor!

Treaba asta cu blogurile este una faină. Tu, prin ceea ce scrii, poţi să devii un brand, un simbol. Alegerile pe care le faci în scris îţi creează o anumită imagine în comunitate. Dacă masacrezi limba română, o să fii imediat marginalizat. Dar nu-i bai, pentru că-s mulţi care suferă de aceeaşi boală. Poţi să te integrezi cu uşurinţă în una dintre multele comunităţi virtuale de agramaţi, iar o dată pe an să organizaţi pe străzile Bucureştiului AgramatFest. Dar nu la ei mă voi referi aici. Dacă eşti onest şi nu încerci să-ţi prosteşti audienţa, mică sau mare, nu ai cum să dai greş. Dar înţeleg că în ultimul timp foamea a devenit o preocupare extrem de importantă în rîndul blogărilor. Totul începe să se reducă la cum să faci bani din blog. Nu mai contează ceea ce poţi să scrii, mulţi ajungînd la concluzia că ideile lor originale, pe care le-ar putea propaga prin intermediul paginilor personale, nu valorează nici cît o ceapă degerată. Mai există cîţiva oameni magnifici, care nu vor să facă discount la calitate, dar decid să renunţe la visul lor. Consideră că nu pot să renunţe la valorile în care cred pentru cîţiva firfirei aruncaţi în bătaie de joc pentru un pumn de link-uri şi cîteva texte jenante.

Unde vreau să ajung? Doar voiam să vă zic că s-a lansat Blogal Initiative, o platformă unde puteţi să vă vindeţi pe vreo doi arginţi găuriţi, asta dacă aveţi noroc. Deh, concurenţa e mare. Aveţi la dispoziţie prima campanie, în care trebuie să găsiţi cît mai multe modalităţi pentru a prosti cît mai mulţi oameni să-şi facă refinanţare de credit la BCR. Iar dacă aveţi cititori cu caş la gură (ceea ce e foarte probabil, dacă ai aflat de curînd cum e să faci sex lunar), care abia au fost paraşutaţi în cîmpul muncii, puteţi să le băgaţi pe gît orice alt credit, card de credit, descoperire de card, orice. Vorba aia, dacă n-ai datorii la bancă, eşti fazan. Gîndiţi-vă că în afară de vreo şase ameţiţi care se vor cîştiga cu nişte premii, restul se va alege doar cu niţică experienţă în promovarea unei campanii. Ştiţi cum e, „viaţa e greu” şi nici băncile nu mai fac cine ştie ce profit pe pustiul ăsta.

Eu salut încă o dată apariţia Blogal Initiativelike selling candy to children, şi aştept cu interes campania cu aur şi cianură. Bat pariu că RMGC n-o să zică pas la chestia asta.

 

Comments

comments

6 Comments

  1. inteleg unde bati si treaba e ca intr-o foarte mare masura iti dau si dreptate. chestia e ca daca nu incerc simt ca nu pot ajunge niciodata sa-nteleg cum functioneaza sistemul si asta ma roade.

    m-am bagat in blogal initiative din curiozitate dar totusi constient ca as putea pierde mai mult decat as putea castiga. e un risc pe care mi-l asum in continuare

  2. Păi e foarte simplu. Tu pui la bătaie cam tot ce ai, BCR pune cam 0,00000000000000000000001 % din ce are. Şi e foarte probabil ca tu să nu vezi nimic din ăla zero virgulă ceva la sută. Oamenii, şi mai ales tinerii ca tine, care încă nu au fost loviţi de isteria deceniului trecut, nu au nevoie de încă un val de credite tembele, promovate cu atîta agresivitate prin toate canalele de comunicare.

  3. bine asta in ceea ce priveste campania bcr. eu am intrat in asta sa vad cum merge sistemul in general. bcr e doar o campanie, poate a doua e mai simpatica, nu stiu ce sa zic 🙂

  4. Bloggingul a aparut ca raspuns la nevoia oamenilor de a interactiona, de a vorbi unii cu ceilalti, de a impartasi experiente, de a critica, de a lauda etc. Ceea ce se intampla mai nou in Romania cu blogging-ul “profesionist” mi se pare de-a dreptul dezgustator. Proiecte si proiectzele sustinute de bloggeri care vor doar sa castige bani, corporatii lacome si lipsite de orice scrupule in a se promova, asta e tot ceea ce se intampla in ultimul timp. Asistam la o decredibilizare totala a fenomenului si la o dezbracare de sens a sintagmei “social media”. Nu mai avem de-a face cu “social” media, ci cu o media din ce in ce mai “commercial”. Daca acest China Birta voia sa faca intr-adevar ceva bun, restrangea acest proiect la campanii cu relevanta majora pentru comunitate, CSR etc. Mi se pare de-a dreptul scarbos ce face BCR, sa speculeze foamea unor fraieri care nu stiu pe ce lume traiesc.

  5. Pingback: BCR nu acordă #refinanţare pentru Prima Casă | ionutu.ro

Comments are closed.